Třída s aktivizačními prvky (1.–3. třída)
Aktivizační metody obohacují výuku a činí ji efektivnější. Hlavním cílem je přeměnit pasivní přístup žáků v aktivní zapojení, podnítit jejich zájem o učivo a rozvíjet samostatnost, analytické myšlení a kreativitu. Důraz je kladen také na spolupráci, komunikaci a sociální dovednosti. Výuka se tak stává přirozenější a zábavnější, což přispívá k lepší atmosféře ve třídě. Aktivizační metody nenahrazují tradiční výklad, ale doplňují jej tam, kde je to vhodné.
Výuku podporuje asistentka
pedagoga, která pracuje po boku třídní učitelky. Pomáhá s výukou, podporuje
žáky při učení, zapojuje se do výchovné činnosti a usnadňuje komunikaci mezi
školou a rodiči. Výuka probíhá ve třídě vybavené didaktickými pomůckami, které
škola pravidelně doplňuje nebo je asistentka sama vytváří. Tyto pomůcky
vycházejí z metod Montessori a činnostního učení. Žáci pravidelně pracují s
interaktivní tabulí a velká část výuky je zaměřena na individuální potřeby –
procvičování, upevňování znalostí nebo rozšířenou výuku pro nadané děti.
Didaktické hry jsou běžnou součástí výuky a pomáhají žákům lépe si osvojit
probírané učivo.
Organizace výuky se liší od běžných tříd – ve třídách nezvoní a některé předměty jsou vyučovány v blocích. Hodnocení žáků probíhá slovně na základě souhlasu rodičů, což lépe reflektuje jejich pokroky a dovednosti.